LEGAZPIKO DOMINGO AGIRRE ESKOLA PUBLIKOA
ESKOLA AGENDA 21 – IKASLEEN FOROA
BIODIBERTSITATEA eta HONDAKINAK
LEHENENGO ZIKLOA -
LEHENENGO MAILA
ONDORIOAK
(fitxak landu eta gero):
.- Parkeak
aztertzerakoan, garbi ikusi dugu, herriko erdigunetik aldendu ezkero,
biodibertsitatea aberatsagoa dela. Basoan
handiagoa duela.
PROPOSAMENAK
(udaletxeari egiteko):
.- Parkeak
orokorrean garbiak mantendu behar direla.
.- Landare eta
zuhaitzak berritu behar direla.
.- Zakarrontziak
era egokian mantendu behar direla.
GURE
KOMPROMEZUAK (ikasle berak hartzeko biodibertsitatearen alde jarduteko):
.- Parkeak garbi mantentzen
saiatuko garela eta sortzen dugun zaborra behar den eduki ontzira botako
dugula.
.- Parkean dauden landare, zuhaitz,
animaliak.... errespetatuko ditugula.
LEHENENGO ZIKLOA
- BIGARREN MAILA
ONDORIOAK (fitxak landu eta gero):
.- Gure Urtatzako parkeak duen biodibertsitatearen
garantizas ohartu gara, eta bera kontserbatzeko beharraz
.- Behaketa egin aurretik zaborraren arazoa txikiagoa ematen
bazuen ere, denon artean jasotako kantitate handia ilusita, eta reagiten duen
kaltea aztertuz, konponbide bat topatzeko beharra ikusi dugu.
PROPOSAMENAK (udaletxeari egiteko):
.- Herriko pertsona guztiek parkea ongi zaintzeko kanpaina
bat egin, hormirudiak eginez (ateratako argazkiak eta mezu argi idatziak,…),
herrian zehar kokatzeko.
.- Une honetan dauden zabor ontziak beharrezkoa den auditan
hustu behar dira.
.- Ingurune naturala zein instalazioak errespetatzeko kartel
handiak parkeetan bertan kokatu.
.-
Udaltzaingoa hortik ere noizbehinka pasatu.
GURE
KOMPROMEZUAK (ikasle berak hartzeko biodibertsitatearen alde jarduteko):
.- Parke guztiak ongi zainduko
ditugu, bai ingurumen naturala, bai instalazioak, erabilera egokia eginez.
.- Zabor guztiak dagokien
edukiontzira botako ditugu.
.- Bíztanle guztiak
kontzientziatzeko kanpainean parte hartuko dugu.
.- Elkarri lagunduko diogu gauzak
ongi egiten, ez gara isilik geldituko
BIGARREN ZIKLOA
- HIRUGARREN MAILA
ONDORIOAK (fitxak landu eta gero):
.- Zakarrontzi batzuk zikinak eta puskatuta daude, eta
batzutan beteegiak.
.- Kaleak txakur kakarekin zikindutu daude.
.- Parkeetan eta kaleetan hondakin asko dago lurrean
PROPOSAMENAK (udaletxeari egiteko):
.- Txakur kaka jasotzeko ontzi gehiago jarri.
.- Parkean, kalea... paperak eta zikinkeriak botatzen
duenari jasoerazi edo isuna jarri.
.- Egoera txarrean dauden zakarrontziak konpondu eta
garbito.
.- Erreka zikintzen dutenei garbituerazi.
GURE KOMPROMEZUAK (ikasle berak hartzeko
biodibertsitatearen alde jarduteko):
.- Ontziak colorearen arabera
ondo erabili.
.- Zaborrak ondo bereiztu.
.- Lurrera zaborrarik ez bota.
.- Gure txakurren kaka jaso.
BIGARREN ZIKLOA
- LAUGARREN MAILA
ONDORIOAK (fitxak landu eta gero):
.-
Ekosistemaren kalitate maila aztertzen Ikasi dugu.
.- Bost
ekositema aztertu ditugu: Erreizabal baserriko zelaia, Latxartegi parkea,
Barrendiolako urtegia, Urola ibaia eta Korosti bideko basoa.
.-
Ekosistemak sailkatu ditugu bi irizpide kontuan izanik: lehorretakoak/uretakoak
eta naturalak/artifizialak.
.- Guk aztertutakoen kalitate maila ERTAINA/ALTUA da.
PROPOSAMENAK (udaletxeari egiteko):
.- Arauak betetzen ez dituztenei zigorra/isuna jarri.
.- Zakarraontzi bereiztuak toki gehiagotan jarri.
.- Zaborra egunero jaso.
.- Gutxiago kutsatzeko trafikoa gutxitu: autobúsaren erabilera
gehiago bultzatu, eta kotxe eta motorren erabilera gutxitu.
.- Etxe altuak ez eraiki.
.- Zuhaitz gehiago landatu.
GURE KOMPROMEZUAK (ikasle berak hartzeko
biodibertsitatearen alde jarduteko):
.- Udalak jarritako arauak bete.
.- Herriko paisaiak zaindu (kaleak
ez zikindu).
.- Ahalik eta gehien berziklatu.
.- Ingurugiroa errespetatu
(animaliak, landareak...), zuhaitzen adarrak ez moztu, zaborra ez bota lurrera.
.- Garraio publikoa erabili,
horrela kutsadura gutxiago sortuko dugu.
.- Herrian toki batetik bestera joateko: oinez,
txirringaz, patinetez...
HIRUGARREN ZIKLOA
- BOSTGARREN eta SEIGARREN MAILA
ONDORIOAK (fitxak landu eta gero):
.- Gizarte jarduerek Basoco animali eta landarengan eraginik
badute, adibidez, egur mozketa: lurra errazago altxatu edo euriarekin lur
erorketak gertatu, bertan bici ziren animaliak alde egin, beirarekin baso-suteak....
.- Hondakinen eraginez basoa edo baserri inguruak
itsusiagoak egon, denbora luzcan han gelditu desagertu arte, animaliek horiekin
mina hartu edo jan... Organikoa dena ez
da txarra, deskonposatuko delako eta lurrerarko ongarria izango da.
.- Biodibertsitatearen ikuspuntutik baserria eta Basoko
eremuak ondo daude, lantegi eremua aldiz, ez oso polita eta kutsuagoa.
.- Ekosistemarik onena basoa da.
PROPOSAMENAK (udaletxeari egiteko):
.- Lantegi eremuan: zuhaitzak landatu.
.- Zakarrontzi gehiago jarri.
.- Basoen dauden bide naturalak zaindu eta babestu
GURE KOMPROMEZUAK (ikasle berak hartzeko
biodibertsitatearen alde jarduteko):
.- Mendira joaten garenean
zaborrik ez bota.
.- Animaliak ez molestatu.
.- Bolumen handiko zaborra
ikusten badugu, abisatu jaso ahal izateko.
.- Landareak ongi tratatu eta ez moztu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario